piątek, 10 stycznia 2014

Czekoladowe banoffe pie



Czekoladowa wersja kolejnego słynnego brytyjskiego deseru : banoffe pie :) cóż, nie będę ukrywać, bardzo, ale to bardzo słodkie, ja nie mogłam pomieścić więcej niż jedną porcję :) ale przynajmniej będzie się czym podzielić! Ciasto bez pieczenia, trzeba tylko poczekać aż kajmakowo- czekoladowa masa zastygnie. Dość ciężko się kroi, bardziej deser niż ciasto. Jeśli lubicie kajmak, nie będziecie zawiedzeni :) pomimo słodkości i dość dużej formy do tarty, dziś już nic nie ma, więc znów napiszę, że polecam :) z przepisu Dorotki.


Składniki na ciasteczkowy spód:

250 g ciastek digestive lub pełnoziarnistych w mlecznej czekoladzie
70 g miękiego masła

Ciastka pokruszyć na pył i wymieszać z masłem. Ciasteczkową masę wgnieść w formę do tarty (u mnie 24cm, w oryginalne 20cm). Schłodzić porządnie w lodówce.

Składniki na masę:

puszka kajmaku lub mleka skondensowanego, gotowanego pod przykryciem przez 2h (ok.400g)
180 g czekolady (u mnie pół na pół gorzka z mleczną)
250 ml śmietany kremówki
1,5 łyżki cukru pudru
4 banany średniej wielkości
kakao do oprószenia

Kajmak delikatnie podgrzać. Dodać roztopioną czekoladę i wymieszać do połączenia. Wylać na schłodzony ciasteczkowy spód. Ponownie schłodzić, dopóki masa nie stężeje. Śmietanę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać cukier puder. Banany pokroić w plasterki. Wyłożyć śmietanę na wierzch ciasta, powkładać banany i oprószyć kakao. Przechowywać w lodówce. Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz